Het doel van een onderhoudscontract is enerzijds de kosten te minimaliseren en anderzijds het aantal storingen terug te dringen. De kosten proberen we zoveel mogelijk te minimaliseren door onder andere de werkzaamheden zoveel mogelijk aaneengesloten uit te voeren, waardoor de uitvoeringstijd korter wordt en de tijdsafhankelijke kosten lager worden. Maar er kan ook gekozen worden om het onderhoud verspreid over het jaar op vaste momenten uit te voeren. Op die manier zijn de onderhoudsmomenten per keer korter en is het gehele jaar goed zicht op de installatie. De keuze hierin wordt in overleg met de opdrachtgever bepaald, waarbij gekeken wordt wat het beste past bij de installatie en bij de functie van het gebouw.
Daarnaast wordt tijdens het periodiek onderhoud de gehele installatie gecontroleerd en preventief onderhouden. Op het moment dat er onderdelen vervangen moeten worden, wordt er gekozen voor duurzame materialen en bij vervanging van toestellen wordt er hoge prioriteit gesteld aan het rendement. Ook zullen het aantal draaiuren van de installatie optimaliseren.
Door adequaat om te gaan met de prioriteit van vervanging van materialen en toestellen ten opzichte van reparatie proberen we het aantal storingen terug te dringen. Tijdens het klachtenonderhoud wordt er ook meteen correctief onderhoud uitgevoerd om herhaling van de storing zoveel mogelijk proberen te voorkomen. Op het moment dat je na oplevering besluit een onderhoudscontract af te sluiten, zal dit uiteraard geheel afgestemd worden op de wensen van de opdrachtgever.
Door goed onderhoud van jouw installatie, zorgen wij ervoor dat de kosten en het aantal storingen geminimaliseerd worden en dat jouw installatie naar volle tevredenheid werkt en blijft werken!
Mocht je meer informatie willen over service en onderhoud bij ETB van Keulen, dan kun je uiteraard altijd contact met ons opnemen!